Rola hostessy na targach

Rola hostessy na targach – Chociaż stereotyp dotyczący pracy hostessy jest mocno krzywdzący, to prawda na temat zadań, jakie rzeczywiście wykonuje, jest zupełnie inna.

Rola hostessy na targach

Nie są to dziewczyny, które mają jedynie ładnie wyglądać i uśmiechać się do potencjalnych klientów, by wzbudzić ich zainteresowanie produktem. Hostessy na targach pełnią niezwykle ważną funkcję, coraz częściej są po prostu kompetentnym informatorem i reprezentantem firmy.

Na czym polega praca hostessy?

Rzeczywiście jeszcze do niedawna hostessy miały wpływać na ocieplenie wizerunku firmy poprzez atrakcyjny wygląd. Dzisiaj wymaga się od nich dużo więcej. Mają być ekspertkami, które są w stanie poprowadzić z zainteresowanym rzeczową rozmowę. Dzisiaj wystawcy nie wyobrażają już sobie uczestnictwa w targach bez zatrudnienia przynajmniej jednej hostessy. Pieniądze w taką współpracę dobrze jednak inwestują. Hostessy najczęściej uczestniczą w dedykowanych, specjalistycznych szkoleniach, dzięki którym zyskują wiedzę dotyczącą produktów, jakie będą prezentować na targach. Oczywiście uroda nadal jest ważna, ale priorytetem jest dzisiaj komunikatywność i umiejętność poprowadzenia interesującej rozmowy. To dzięki temu potencjalny klient stanie się lojalnym nabywcą.

Hostessa jako element strategii promocyjnej firmy

Dzisiaj hostessy zatrudnia się nie tylko po to, by podnieść atrakcyjność stoiska na targach. Okazuje się, że jej zatrudnienie wpisuje się w całościową strategię promocyjną. Jej praca jest tak samo skuteczna, jak wystawienie ekspozytora reklamowego czy stojaka na ulotki. Śmiało można stwierdzić, że nawet bardziej, ponieważ hostessa nie tylko wręcza zainteresowanym katalogi, broszury czy ulotki reklamowe, ale może poprowadzić też rozmowę. Jest też stanowczo bardziej zauważalna niż nieruchomy ekspozytor. Fakt, że zatrudnienie jej jest nieco droższe, zupełnie nie ma znaczenia, jeśli pod uwagę weźmiemy efekty.

Nie tylko wyglądać, ale też rozmawiać

Jedna z firm postanowiła w ostatnim czasie przeprowadzić badania, których wyniki odnosiły się do skuteczności pracy zatrudnianych hostess. Ich wyniki okazały się mocno przewidywalne. Hostessę opłaca się zatrudniać na targi, ale jedynie wtedy, gdy mają reprezentować firmę, a nie tylko ładnie wyglądać i zwabiać klientów. Dziewczyny, które zatrudniane są jedynie do uśmiechania się i ewentualnie pozowania do zdjęć, nie będą wpływać na realną skuteczność brania udziału w targach. Dzisiaj potencjalny klient czy biznesowy kontrahent jest o wiele bardziej świadomy swojego celu i potrzeb. Nie podejmie decyzji o współpracy zwabiony jedynie atrakcyjnością zewnętrzną hostessy. Jeśli jednak ta może przedstawić mu konkretną ofertę firmy, jest skłonny docenić jej zaangażowanie i łatwiej skusi się na podjęcie współpracy.

Najważniejsze jest więc właściwe przygotowanie merytoryczne hostess. Pamiętajmy też o tym, że piękne kobiety nierzadko onieśmielają, przez co zainteresowani w ogóle rezygnują z podejścia do targowego stoiska. Firma powinna więc stawiać na współpracę, dzięki której odbiorcom przede wszystkim przekazywane będą konkretne informacje a dopiero później na aspekty wizualne.

Artykuł : Rola hostessy na targach – przygotowany w oparciu o stronę internetową Wist, producenta standów reklamowych i stojaków.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o